CaseShop: Hyvä tuote ei riitä - Tarvitaan kilpailuetu

Koulutus / Kansainvälistyminen

CaseShop: Hyvä tuote ei riitä - Tarvitaan kilpailuetu 24.10.2016.
Ajankohta 24.10.2016 klo 08:30 - 12:00
Paikka Technopolis Yliopistonrinne
Osoite
Kalevantie 2, 33100, Tampere (katso kartalla)
Järjestäjä Tampereen kauppakamari
Lisää Google-kalenteriin

CaseShop: Hyvä tuote ei riitä - Tarvitaan kilpailuetu

Aika: Maanantaina 24.10.2016 klo. 8.30-12.00
Paikka: Technopolis Yliopistonrinne

Tervetuloa Tampereen kauppakamarin CaseShopiin verkostoitumaan ja kuulemaan lisää kilpailuedun rakentamisesta kv-markkinoilla. Lokakuun Case yritykset ATA Gears ja OptoFidelity kertovat, miten he tasapainoilevat strategisen johdonmukaisuuden ja nopeasti muuttuvan ympäristön välimaastossa. Mitä keinoja he ovat kokeilleet? Mikä heillä on onnistunut ja mikä ei? Millaisia seikkoja on syytä ottaa huomioon?

Mikä on CaseShop?

Tampereen kauppakamari järjestää jäsenyrityksilleen tilaisuuksia, joiden tavoitteena on ratkaisujen hakeminen kansaivälistymisen haasteisiin osaamisen ja kokemusten jakamisen avulla. Tapahtumat ovat fasilitoituja keskustelutilaisuuksia, jotka rakentuvat case-yritysten kokemusten ja asiantuntijapuheenvuorojen ympärille. Tilaisuuksien tavoitteena on oivaltaa, mitä toisen yrityksen hyvistä käytännöistä voisi siirtää omaan toimintaan.

ATA Gears on tamperelainen vuonna 1937 perustettu perheyritys, joka suunnittelee, valmistaa ja myy kartiohammaspyöriä teknisesti vaativiin kohteisiin kaikkialla maailmassa. Yritys on historiansa aikana joutunut vastaamaan rajuihinkin markkinoiden muutoksiin. Koska maailma on yllätyksellinen ja yllätyksiä tulee vastaan jatkuvasti, suuntaa tulee olla valmis muuttamaan yhä nopeammin. ATA Gears kertoo meille,

-miten tuotepainotteiseen liiketoimintaan tehdään palvelupainotteinen strategia,
-kuinka he ovat rakentaneet oman kilpailuetunsa sekä
-kuinka koko henkilöstö saadaan muuttamaan strategia sanoista tekoihin

Tamperelaisesta teknologiatähti OptoFidelitystä on kuultu hyvä uutinen toisensa perään, kasvua, rekrytointeja, Google –asiakkuus ja laajentuminen USA:han. Ja hyviä uutisia tulee lisää. Kasvu on jatkunut hypervauhtia ja lisää teknologiajättejä ilmaantuu julkisten referenssiasiakkaiden joukkoon. OptoFidelityn strategiaa ohjaavat vahvasti teknologiset trendit, joiden painopisteiden vaihtelu vie yritystä asiakkaiden ja kumppaneiden perässä ympäri maailmaa. Asiakkuuksien hallinta ja strategiset kumppanuudet ovat isossa roolissa ketterän strategian toteuttamisessa. Tule kuulemaan,

- miten päästään tuotekehityskumppanuuteen maailman isoimpien pelureiden kanssa,
-millaisin toimintatavoin pysytään mukana hurjassa teknologisessa kehityksessä sekä
-millaisilla osaamisilla ja organisaation rakenteilla menestys on rakennettu

Ohjelma:

8:30-9:00 Case ATA Gears, Talous- ja markkinointijohtaja Taina Vesanen sekä markkinointipäällikkö Timo Reunanen

9:00-9:30 Case OptoFidelity, Myyntijohtaja Tapio Koskinen

9:30-9:45 Kahvitauko ja verkostoitumista

9:45-10:45 Mitä voimme oppia Caseistä? Miten voimme soveltaa käytäntöä omaan yritykseemme?

10:45-11:30 Jaetaan opit ja oivallukset

12:00 Tilaisuus päättyy

Hinta:
Jäsenhinta 230 euroa (+alv), normaalihinta 460 euroa (+alv). Toinen tai useampi osallistuja samasta yrityksestä – 30 %. Osallistumismaksu laskutetaan jälkikäteen. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeisistä peruutuksista veloitamme hinnasta 50%.

Ilmoittautuminen --> https://www.lyyti.fi/ilmoittaudu/CaseShop_Hyva_tuote_ei_riita__Tarvitaan_kilpailuetu_4566

Lisätietoja: Kaisa Löppönen, kaisa.lopponen@tampereenkauppakamari.fi