Markkinointiklinikka

Seminaari / Markkinointi ja viestintä

Tietoiskujen aiheina ovat markkinointiautomaatio, yritysblogit, verkkosivujen tehokkaampi käyttö: liidien generointi verkossa, miten helpotat ostamista laadukkaalla verkkosivusisällöllä.
Ajankohta 16.9.2015 klo 09:00 - 13:45
Paikka Tamperen messu- ja urheilukeskus, Tähtien sali
Osoite
Ilmailunkatu 20, Tampere (katso kartalla)
Järjestäjä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry
Lisää Google-kalenteriin

Markkinointiklinikalla käydään läpi uusimpia markkinoinnin keinoja, joilla lisätään myyntiä.

Voit kuunnella koko kimaran tai piipahtaa oppimassa vain sinua kaikkein eniten kiinnostavat työkalut. Tietoiskujen aiheina ovat markkinointiautomaatio, yritysblogit, verkkosivujen tehokkaampi käyttö: liidien generointi verkossa, miten helpotat ostamista laadukkaalla verkkosivusisällöllä.

Ohjelma:

9.00 Tervetuloa
moderaattorina Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL

9.05–9.35 Pelillistämällä lisää tehoa markkinointiin?
Lyhyt johdatus sekä case-esimerkki markkinoinnista, jossa pelillistämisellä on saatu aikaan mitattavia tuloksia.
johtaja Jaakko Kaminen, Ilme Tampere

9.40–10.10 Monikanavainen liidien keruu- ja jalostusautomaatio
Monikanavainen liidien keruu, haaleiden liidien lämmitys ja seulonta sekä kuumat liidit automaattisesti myyntimiehen älypuhelimeen soittolistaksi.
Business Architect Pekka Poukkula

10.15–10.45 Näkemys syntyy asiakasymmärryksestä
Kun ymmärrät paremmin asiakkaittesi tarpeita, osuu markkinointiviestisi terävämmin. Kolme käytännön neuvoa markkinointisi tehostamiseen.
toimitusjohtaja Marika Kakko, Mainostoimisto MBE

10.45–11.15 Markkinointiviestintä — Mitä kannattaa tehdä itse ja mitä ulkoistaa?
Markkinointiviestintä, kriisiviestintä, sisäinen viestintä, brändin kehittäminen, sisällöntuotanto, mediasuhteet... Mitä tehdä itse ja mitä ulkoistaa? Käytännön esimerkkejä suurille ja pk-yritykselle siitä, kuinka viestinnän koko kenttä hoidetaan mahdollisimman tehokkaasti.
viestintäkonsultti Tommi Pitenius, Medita Communication Oy

11.30–12.00 Lisää tehoa tapahtumaprosessiin!
Miten lisätään tapahtumaosallistujien määrää ja sitoutumista? Miten tunnistetaan kohderyhmästä ne, jotka eivät ilmoittaudu tilaisuuteen, mutta ovat silti kiinnostuneita ja potentiaalisia asiakkaita?
yhteyspäällikkö Kati Sorjanen, Tapahtumantekijät

12.00–12.30 Miksi et kertoisi osaamisestasi?
Blogi myynnin ja markkinoinnin välineenä, käytännön neuvoja ja esimerkkejä.
Partner Mikko Koistinen, Viestintätoimisto Manifesto

12.35–13.00 Enemmän liidejä ja kauppaa myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä
Ostopolku ja sisältö. Missä vaiheessa myyntiammattilainen astuu kehiin? Prosessi ja työkalut.
Pekka Sinervo, Vipu International

13.05–13.45 Mitä teollisuusyrityksen markkinoinnissa pitää huomioida?
Mitä on teollisuusyrityksen markkinointi nykypäivänä? Markkinointi vs. myynti vs. viestintä. Digitaalisuus teollisuusyrityksien markkinoinnissa.
professori Heikki Karjaluoto, Jyväskylän yliopisto

Lisätiedot: Tarja Virmala, p. 0400 484693
 

(Seminaari Alihankinta 2015 -messujen yhteydessä. Messuosallistuminen edellyttää rekisteröitymistä: www.alihankinta.fi)