Palvelujen digitalisointi ja prosessit - ajan hengessä

Koulutus / Liiketoiminnan kehittäminen

Palvelut elävät murroksen renessanssia. Palvelut kasvavat, kun teollisuus ja ohjelmistotuotanto siirtyvät tuotteista palveluihin. Nyt on oivallettu, että palvelusuoritteet voidaan myös paloitella rutiineiksi ja digitalisoida. Esimerkkinä käy matkan varaaminen netissä tai tuotteen tilaaminen verkkokaupasta. Palvelujen digitalisaatio on luonut kokonaan uusia palveluja ja liiketoimintamalleja.
Ajankohta 31.8.2016 klo 08:30 - 16:00
Paikka Scandic Tampere City
Osoite
Hämeenkatu 1, Tampere (katso kartalla)
Järjestäjä IMS Business Solutions Oy
Lisää Google-kalenteriin

Palvelut elävät murroksen renessanssia. Palvelut kasvavat, kun teollisuus ja ohjelmistotuotanto siirtyvät tuotteista palveluihin. Nyt on oivallettu, että palvelusuoritteet voidaan myös paloitella rutiineiksi ja digitalisoida. Esimerkkinä käy matkan varaaminen netissä tai tuotteen tilaaminen verkkokaupasta. Palvelujen digitalisaatio on luonut kokonaan uusia palveluja ja liiketoimintamalleja.

Prosessit pitää tunnistaa ja kuvata, että tiedetään, mitä tehdään, ja miten prosessit liittyvät toisiinsa. Prosessista laaditaan prosessikartta ja prosessikuvaukset. Prosessikuvaus määrittää vastuut ja vaiheet, antaa henkilöstölle tekemisen mallin ja varmentaa lopputuloksen. Ajan myötä raskaat ja yksitoikkoiset työt on automatisoitu ja annettu edelleen robottien tehtäväksi.

Koulutus antaa osallistujille valmiudet kehittää palvelujaan ja prosessejaan yhdessä, asiakaslähtöisesti ja tasapainoisesti.

Koulutuksen tavoitteena on:
•oppia tuotteistamaan palveluja;
•auttaa tunnistamaan asiakkaan ja tilaajan arvostamat palvelun tekijät sekä luomaan tarpeita vastaavat ja tehokkaat palvelut;
•parantaa palvelujen vaikuttavuutta ja mitattavuutta;
•auttaa kehittämään uusia digitaalisia palveluja ja liiketoimintamalleja;
•tarjota suuntaviivoja prosessien kuvaamiseen, kehittämiseen ja mittaamiseen;
•oppia luomaan palveluista ja prosesseista kiven kova paketti;
•jakaa vinkkejä, kokemuksia ja parhaita käytäntöjä.

Koulutus on yksipäiväinen (1 pv) ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista. Koulutusta edeltää orientoiva ennakkotehtävä, joka pohjustaa koulutuspäivän antia. Koulutuksen päätteeksi kouluttaja osoittaa, miten osallistujat voivat jatkaa tästä. Osallistujat saavat runsaan aineiston erilaisia malleja, työkaluja, työpohjia ja välineitä organisaatiokohtaisten palvelujen ja prosessien kehittämisen tueksi.

Tervetuloa koulutukseen!